Plettenburg Bay, Tsitsikamma, Jeffrey's Bay en PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu Plettenburg Bay, Tsitsikamma, Jeffrey's Bay en PE - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu

Plettenburg Bay, Tsitsikamma, Jeffrey's Bay en PE

Door: Lars Pols

Blijf op de hoogte en volg Lars

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We zijn inmiddels aangekomen in Port Elizabeth, maar ik zal eerst meer vertellen over de reis vanaf Plettenburg Bay!

Eenmaal aangekomen in Plettenburg Bay hebben we een backpack hostel gezocht en kwamen we uit bij een hostel dat beheerd werd door Nederlandse eigenaren. Sjoerd en ik hadden het er de avond ervoor nog over gehad dat we graag nog een safari wilde doen voordat we aan zouden komen in Port Elizabeth en daar konden ze ons snel bij helpen, omdat er in Plettenburg Bay een private safaripark zit! We hebben in dit park onder andere de ; Leeuw, Neushoorn, Buffel, Cheeta, Giraf, Nijlpaard en Springbok gezien. Drie van de dieren uit de big-5 kunnen we dus al afstrepen. (Leeuw, Neushoorn en Buffel)

Na de safari zijn we een hike gaan doen over Robberg. Robberg is een schiereiland en tevens een nationaal natuurpark. We hebben hier zo ongeveer 2,5 rondgelopen en de uitzichten waren ook hier wederom echt prachtig. Vanaf de top kon je uitkijken over de kust van Plettenburg Bay en zagen we weer meerdere walvissen zwemmen. De volgende dag hebben we lekker rustig aan gedaan en hebben we de dag doorgebracht op het strand. In de avond zijn we doorgereden naar Tsitsikamma Park.

In Tisitskamma Park hebben we geslapen in een logde die beheerd wordt door de zus van onze stagebegeleider. Vanuit hier zijn we naar Stormsrivier gereden en hebben zijn we naar het uitkijkpunt gelopen. Hierna hebben we gekajakt in de River Mouth en hebben we zelfs nog een stuk op een luchtbed gedaan, was erg leuk!

Vanuit Tisisikamma zijn we de volgende dag doorgereden naar Jeffrey's Bay, hier zijn we nog wezen stappen en hebben we de dag erna een strandwandeling gemaakt waar we een (waarvan wij dachten dode) zeehond tegen kwamen. Maar in praktijk bleek het beest gewoon op het strand te chillen, want er stond zelf een bordje bij 'Seal is resting, please keep away'.

Nu zijn we aangekomen in Port Elizabeth. Vanuit ons huis kijken we uit op in de verte de haven en het strand ligt op zo'n 500 meter afstand. We hebben leuke huisgenoten een groot huis en een prima kamer! Maadag start onze stage en morgen gaan we alvast even kennismaken met onze collega's.

Tot de volgende keer!

• 28 Augustus 2014 - 17:21

Herman:

Lars,

Leuk om het te lezen wat je gezien hebt.
    Super veel plezier nog.

• 28 Augustus 2014 - 17:28

Mama:

hee schat, leuk om te lezen , zou jij er aub ook foto's bij willen plaatsen ? xx

• 28 Augustus 2014 - 21:27

Lars:

Bedankt Herman! Mam, er staan ook foto's op Facebook, maar bij het volgende bericht zal ik ook wat foto's plaatsen ;)

• 28 Augustus 2014 - 21:52

Ine:

Hoi Lars,

Wat leuk om met jullie "mee te kunnen reizen/stage lopen". Heel veel plezier en succes met alles.
    Ine Heck