PE, Stage en Activiteiten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu PE, Stage en Activiteiten - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu

PE, Stage en Activiteiten

Door: Lars Pols

Blijf op de hoogte en volg Lars

23 Oktober 2014 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Na een lange tijd niks meer van mij gehoord te hebben, hier weer een bericht vanuit het prachtige Zuid-Afrika!

Inmiddels ben ik alweer 10 weken in Zuid-Afrika en heb het nog prima naar mijn zin. De tijd gaat erg snel, de stage bevalt goed en in de weekenden gaan we vaak op stap om mooie dingen in de omgeving te zien.

In mijn dagelijkse leven werk ik van maandag t/m vrijdag bij Zports en om het weekend ook op Zondag, tijdens de Ocean Racing Series. Elke donderdagavond zijn we in het café van het Casino te vinden om Beerpong te spelen. We hebben de bekers ook thuis, dus daar kunnen we mooi oefenen!

In de tussentijd heb ik samen met mijn huisgenoten al veel mooie dingen gezien, in een van de eerste weekenden zijn we naar Addo Elephant Park geweest. Dit is een 180.000 hectare groot park, met vooral, zoals de naam al zegt veel olifanten, maar ook, giraffen, zebra’s en leeuwen. Toen we een buffel plots om de hoek tegenkwamen vond deze het niet zo leuk dat ik mijn hoofd uit het raam stak en viel hij bijna onze auto aan. Op het moment wel erg spannend, maar achteraf konden we er wel om lachen. Ook zijn we in de buurt langs de kustlijn van Port Elizabeth gereden richting Sardinia Bay waar we weer in de verte walvissen zagen zwemmen en prachtige uitzichten over de zee hadden.

Ook zijn we in de wat kleinere parken geweest zoals Seaview en Kragga Kamma. In Kragga Kamma hebben we cheeta's geaaid en rondgereden door het park. Aan de ene kant was het een leuke ervaring om zo dicht bij de cheeta's te komen, maar aan de andere kant ook wel weer sneu dat ze zo aan mensen gewend zijn.

Afgelopen weekend zijn we naar Graaff-Reinet geweest om The Valley of Desolation te bezoeken, wat mij een beetje deed denken aan de Grand Canyon, alhoewel ik hier nooit ben geweest ;). Na een dag in Graaff Reinet hadden we het daar ook wel weer gezien, omdat er naast mooie uitzichtpunten niet bijzonder veel te beleven viel en we wel zin hadden aan wat actie, zoals rijden op een Quad of motor. Uiteindelijk kwamen we uit bij een boerderij in the middle of nowhere, ergens onder Graaff Reinet, waar we in totaal over 120km zandweg hebben gereden voordat we er in en uit waren. De boerderij heette Skietfontein en de mensen waren erg verrast dat we het uberhaupt gevonden hadden, omdat er normaal gesproken alleen maar grote groepen kwamen. Erg vriendelijke en gastvrije mensen die er voor gezorgd hebben dat we daar konden blijven slapen, eten enz. Bij deze boerderij hebben we veel leuke activiteiten gedaan, zoals paardrijden, aan een grote schommel geslingerd (12 meter) met paintball geschoten en in de droge rivierbedding met jachtgeweren geschoten, eerst op blikjes en daarna op 200m afstand op Aloe Vera op de achterliggende berg.

Het volgend weekend dat we weer op pad gaan, is het weekend van 31 oktober en gaan we naar Baviaanskloof, wat van horen zeggen erg mooi moet zijn!

Meer info volgt!

Groetjes!