Kaapstad, Cape Point en de Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu Kaapstad, Cape Point en de Tafelberg - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Lars Pols - WaarBenJij.nu

Kaapstad, Cape Point en de Tafelberg

Blijf op de hoogte en volg Lars

16 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het avontuur is begonnen! Na een lange vlucht van 18 uur zijn we dan eindelijk aangekomen in Kaapstad. De eerste indrukken van Kaapstad zijn geweldig, je ziet gelijk de tafelberg en de prachtige omgeving. Vanaf het vliegveld hebben we gelijk een auto gehuurd en zijn we de weg op gegaan. Ze rijden hier aan de linker kant, wat wel even wennen is, maar bij ons allebei al goed gaat. We zitten in 'The Backpack' hostel, wat een erg leuk hostel is op een mooie plek, want je kijkt vanaf het hostel tijdens je ontbijtje op de Tafelberg.

De eerste dag zijn we naar Long Street gegaan (uitgaanscentrum) om daar de boel te verkennen. Hier hebben we ook een TomTom gekocht om ons te navigeren door Zuid-Afrika. Waar ik vooral aan moet wennen in Kaapstad is dat er aardig wat bedelende mensen/kinderen naar je toe lopen en achter je aan lopen totdat je ze wegjaagt.

De zwarte bevolking voert vooral de uitvoerende taken uit en de blanken de administratieve en management werkzaamheden, een man hielp ons bijvoorbeeld zelfs met het aangeven van papier voor het drogen van onze handen en er staat bij elke parkeerplaats een mannetje die voor een paar rand op je auto past, dus je voelt je soms wel een beetje als een koning hier.

De tweede dag zijn we met de kabelbaan de Tafelberg opgegaan, wat erg indrukwekkend was door de prachtige uitzichten over de zee en over Kaapstad. We hebben ongeveer 2,5 uur op de tafelberg rondgelopen, waarna we weer naar beneden zijn gegaan. Eenmaal beneden zijn we richting Chapman's Peak gereden, wat van horen zeggen een van de meest mooie wegen van de wereld moet zijn om te rijden met de auto en daarvan is niks gelogen! Hier zijn meerdere auto-reclames opgenomen en de route was echt schitterend. We hebben de route heen en terug gereden en zijn nog even gestopt bij Hout Bay.

Vandaag hebben we een helikopter-vlucht gemaakt boven Kaapstad, wat prachtige plaatjes heeft opgeleverd, echt geweldig! Na de helikopter-vlucht zijn we naar Kaap de Goede Hoop gereden, wat ongeveer 2 uurtjes rijden was. Ik snap wel waarom de Hollanders daar een paar honderd jaar geleden een verfrissingspost gemaakt hebben, want de omgeving is daar echt prachtig. We hebben hier ook nog gemsbok, bavianen en een struisvogel gezien.

Morgen gaan we naar Robbeneiland, waar we de gevangenis gaan bezoeken waar Nelson Mandela gevangen werd gehouden.

Al met al, echt genieten!

• 16 Augustus 2014 - 19:52

Karin: